הייתם ברומא כבר פעם אחת, וביקרתם ודאי בכל אתרי החובה בעיר, החל בקולוסיאום, פיאצה נבונה, הפורום, מזרקת טרווי, הקאפלה הסיסטינית ועוד. עבר זמן מאז, כעת אתם מתכננים ביקור נוסף ומעוניינים לראות דברים חדשים ולבקר באתרים שעוד לא ביקרתם בהם. הנה המלצות ל-5 אטרקציות, שאולי לא מוכרות כמו כל האתרים המפורסמים, אך הן מלאות בקסם רומאי ישן וחדש, ומייטיבות להעביר לתייר החוזר את האווירה הרומאית, את אורח החיים המקומי, המשלב היסטוריה עתיקה ואלגנטיות עדכנית. תהנו!

 

רובע סן לורנצו (San Lorenzo) – השכונה הכי תוססת ועדכנית ברומא
רובע סן לורנצו הפך בשנים האחרונות לשכונה הכי תוססת ועדכנית ברומא. מלא בסטודנטים, אמנים צעירים ואנשי תעשיית האופנה בתחילת דרכם. במרכז הרובע נמצאת אוניברסיטת לה ספיאנצה והוא מתאפיין בבתי קפה בוהמיים, פאבים תוססים, גלידריות בצבעי פסטל וחנויות בגדים ססגוניות של מעצבים שמחכים לפריצה הגדולה. על הכל מנצחות מסיבות הרחוב, אלה המתוכננות שהשמועות עליהן עוברות מפה לאוזן ואלה הספונטניות שניצתות ברגע וסוחפות איתן את כל דרי המקום. מומלץ בחום, לא רק לצעירים.

איך מגיעים? הרובע נמצא במרחק הליכה של 5-10 דקות מתחנת הרכבת טרמיני ואפשר גם לקחת מטרו עד לתחנת Policlinico

 

ג'רדינו דלי ארנצ'י (Giardino degli Aranci) – גן יפיפה, תצפית מקסימה ושער שטומן בחובו סוד
גן התפוזים החינני הזה הוא אחת הפינות הכי רומנטיות ברומא. טובל בריח יסמין וניצב בראשה של גבעה, ג'רדינו דלי ארנצ'י מזמן למבקרים בו לא רק מראה מלבב של עצי תפוז מסוגננים אלא גם תצפית פנורמית יפיפיה על רומא. בקצה הגן ניצב שער ישן הצופן בחובו סוד. גשו אל השער וראו איזה פלא – כנסיית פטרוס הקדוש ניבטת אליכם מבעד לחור המנעול.

איך מגיעים? מתחנת המטרו צ'ירקו מאסימו עולים בדרך המתפתלת עד לכנסיית סנטה סבינה היפה. הגן נמצא ממש מול הכנסיה.

 

גשר המלאכים (Ponte Sant'Angelo)
גשר יפה זה שנבנה מעל לנהר הטיבר ומחבר את מרכז העיר רומא עם מצודת סנטאנג'לו (Castel Sant'Angelo – ראו הרחבה בהמשך), הוא אחד מפינות החמד של רומא. את הגשר מרכיבות שלוש קשתות ארוכות של אבן, שעל גבן ניצבים מכל צד פסלי מלאכים מכונפים, מעשה ידי הפסל הנודע ג'ובאני לורנצו ברניני. זהו אחד המרהיבים שבגשרי רומא. מתאים לטיול בשניים בשעת השקיעה. מתאים במיוחד להצעות נישואים רומנטיות במיוחד.

איך מגיעים? באוטובוס – קווים 40, 870, 881, 926, 982 ו-990

 

מצודת סנטאנג'לו (Castel Sant'Angelo)
מי שקרא את הספר מלאכים ושדים או ראה את הסרט זוכר ודאי את סצינת המאבק המתרחשת במבצר יפה ומסקרן זה. המבצר, שצורתו מזכירה במקצת אוניה, מתנשא מעל גדת נהר הטיבר בקצה גשר המלאכים. המבצר נבנה ע"י הקיסר אדריאנוס, במטרה לשמש אחוזת קבר עבור הקיסר. המבנה שינה את יעודו במאה ה-6 והפך למבצר. במאה ה-13 הוסף למבצר מעבר סודי שחיבר אותו לוותיקן ושימש את האפיפיורים כמקום מקלט בעת מלחמה. כיום נמצא במקום מוזיאון (Museo Nazinale di Castel Sant'Angelo) המציג אוסף ציורים, פסלים, כלי נשק וכלי חרס עתיקים. הקומה העליונה של המבצר משמשת נקודת תצפית מקסימה על רומא. מומלץ במיוחד למי שרוצה לראות איך נראה מבצר עתיק מבפנים

איך מגיעים? קווי אוטובוס מספר 40, 870, 881, 926, 982 ו-990 מובילים לגשר המלאך שמוביל אל המבצר

 

מוזיאון מאקסי (MAXXI) – מוזיאון לאומנות המאה ה-21
מוזיאון מאקסי מרכז בתוכו את אומנות המאה ה-21. הביקור במקום מומלץ גם אם אינכם חובבים של אומנות עכשיווית, שכן המוזיאון שוכן במבנה ארכיטקטוני מרשים ביותר, המהווה שילוב מסקרן של חללי ענק גבוהים, קירות עגולים, קשתות ומעברים שונים. המוזיאון תוכנן על-ידי האדריכלית האנגליה-אירנית המפורסמת זאהה חדיד, אשר זכתה בתחרות בינלאומית בה השתתפות 273 אדריכלים, אשר התחרו ביניהם על הזכות לתכנן את המבנה למוזיאון. מומלץ למי שלא מוותר על אדריכלות פוסט מודרנית גם כשהוא ברומא.
איך מגיעים? נוסעים במטרו עד לתחנת Euclide

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים


נא העתק הטקסט שמופיע בתמונה

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

'